Behov av Glass

- En frusen banan (utan skal)
- yoghurt / filmjölk
- kakao
- kokos (m.m.)
- frysta hallon
- yoghurt
- krossad is
- kokos
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De två senaste kvällarna har jag blivit så enormt sugen på glass! Men eftersom vi inte har haft någon hemma så har jag försökt göra egen. Det blir typ som smoothie/milkshake men man behöver inte mixa så mycket eftersom man vill ha lite krämigare. 
 
Den första, med fryst banan, fick jag hos Camilla. Det är faktiskt väldigt gott men den jag gjorde igår blev väldigt rinnig, men smaken var god! Antagligen får man ha inne antingen bananen eller hela blandningen i frysen en längre stund. 
 
Två tips till alla fikasugna på kvällskvisten! Självklart kan man blanda i vilka ingredienser, frukter, nötter m.m. man vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0